Zespół Szkół Turystyczno Gastronomicznych

ul. Budowlana 4
tel. 25 759-26-51
fax.25 759-25-98

Projekt „W podróży po nowe doświadczenia”

Szwecja

Praktyki w Szwecji? Była to dla nas ogromna przygoda pełna wrażeń i niezapomnianych chwil. Te trzy tygodnie wiele nas nauczyły, zaczynając od kursów przygotowawczych, które ułatwiły nam ten cudowny trzytygodniowy pobyt za granicą. Spędziliśmy trzy, bardzo owocne tygodnie w wielokulturowym Malmö – pięknym, żywym i kolorowym mieście.

Podczas wyjazdu towarzyszyli nam nauczyciele: Pani Agnieszka Korczyk oraz Pan Sebastian Skorys.

Odbywaliśmy praktyki w różnych miejscach – głównie szwedzkich restauracjach i hotelach, takich jak First Hotel Jörgen Kock w Centrum Malmö, Restaurang Dragörkaje, Icha Mochi w Malmö, i malowniczym Lund, El Patio, Restaurang Marie Antoinette oraz Restaurang Paulibron.

Największą zaletą udziału w projekcie jest zwiększenie znajomości języka angielskiego – zostaliśmy zmuszeni do komunikowania się w języku angielskim codziennie z naszymi mentorami i pracownikami. Pracownikami, którzy nie byli tylko i wyłącznie szwedzkiej narodowości, ale pochodzili z różnych zakątków świata. Jednak daliśmy radę i szybko przełamaliśmy barierę językową 🙂

Szwecja jest bardzo otwartym i przyjaznym krajem dla obcokrajowców. Dzięki wycieczkom kulturowym mogliśmy podziwiać malownicze krajobrazy i urocze miasteczka o skandynawskim charakterze. Z pewnością jest to kraj warty odwiedzenia.